نوشته شده توسط : دکتر ستایش

درمان فیستول مقعدی با لیزر چگونه انجام می شود؟


جراحی فیستول مقعدی با لیزر در هند به دلیل فواید و اثربخشی آن در حال محبوبیت است. در طول عمل لیزر، مقدار دقیقی از انرژی لیزر از طریق پروب نازک لیزر به مجرای فیستول وارد می شود. پس از قرار دادن لیزر، بافت های فیستول از بین می روند و پروب لیزر به سمت عقب کشیده می شود و دستگاه بسته می شود.


آیا لیزر درمانی برای فیستول خوب است؟ 


دوستان در اینجا به مزایای لیزر درمانی فیستول مقعدی می پردازیم

  • روش کم تهاجمی
  • بهبودی سریعتر از جراحی های معمولی
  • بهبودی سریعتر و بازگشت به روال عادی
  • رویه مهدکودک
  • روش کوتاه و پیشرفته پزشکی
  • عوارض بعد از جراحی کمتر است
  • احتمال عود ناچیز است


این روش با دست نخورده ماندن بافت های سالم تنها چند دقیقه طول می کشد. درمان لیزری برای بهبود فیستول به طور قابل توجهی کوتاه و راحت است. 

 

 

بیماری فیستول در چه گروه سنی اتفاق میفتد

یک بیماری شایع است که عمدتاً جوانان را تحت تأثیر قرار می دهد و منجر به عوارض مزمن می شود. تجزیه و تحلیل آماری با استفاده از پایگاه داده جمعیتی بزرگ در بریتانیا نشان داده است که بروز فیستول مقعدی 1.69 مورد در هر 10000 نفر است . این موضوع توسط سایر مطالعات مرتبط نیز اثبات شده است . محدوده سنی ایجاد فیستول مقعدی 30 تا 40 سال است و میزان بروز آن در مردان بیشتر از زنان است . طبقه بندی پارک فیستول را به چهار نوع مختلف تقسیم می کند: بین اسفنکتریک، ترانس اسفنکتریک، سوپراسفنکتریک و خارج اسفنکتریک. فیستول مقعدی نیز به فیستول ساده و پیچیده تقسیم می شود. طبق طبقه بندی انجمن جراحان کولون و رکتوم آمریکا (ASCRS)، انواع ساده شامل فیستول های ترانس اسفنکتریک و بین اسفنکتریک کم است. آنها کمتر از 30 درصد از مجموعه اسفنکتر را تشکیل می دهند. با این حال، فیستول مقعدی پیچیده یک فیستول ترانس اسفنکتری است که بیش از 30 درصد از مجموعه اسفنکتر را شامل می شود. فیستول های مقعدی مربوط به اسهال مزمن، بیماری التهابی روده، تشعشع، بدخیمی، یا بی اختیاری مدفوع از قبل موجود، همگی به عنوان فیستول های پیچیده مشخص می شوند.

هدف از جراحی در فیستول مقعدی پیچیده جلوگیری از عود و جلوگیری از بی اختیاری است. تکنیک‌های مختلف حفظ اسفنکتر با نتایج متغیری از جمله ستون، فلپ پیشرفت، بستن مجرای فیستول بین اسفنکتریک (LIFT)، پلاگ فیستول (FP)، بستن دستگاه فیستول با لیزر (FiLaC) و درمان فیستول مقعدی با کمک ویدئو (VAAFT) توصیف شد. ). هنوز بهترین درمان برای فیستول مقعدی وجود ندارد. طی دو دهه گذشته و حتی در سال های اخیر، تکنیک های جدید بسیاری برای درمان این فیستول ها ایجاد شده است. فلپ پیشرفت مخاطی (MAF) یکی از شناخته شده ترین و قدیمی ترین تکنیک هایی است که منجر به نرخ بسته شدن طولانی مدت 0٪ -75٪ می شود [4-7]. چسب فیبرین (FG) برای اولین بار در دهه 1990 با هدف کاهش عود معرفی شد . 

 

نتیجه گیری  آخر


فیستول مقعدی پیچیده بسیار شایع است اما به خوبی درمان نمی شود و یکی از دلایل کیفیت پایین زندگی در جمعیت آسیب دیده است. متأسفانه، هیچ تکنیک واحدی به عنوان استاندارد طلایی برای درمان فیستول مقعدی پیچیده شناخته نشده است. در این مقاله سعی کردیم بهترین تکنیک را شناسایی کنیم. در چند سال گذشته، تکنیک‌های جایگزینی مانند مواد بیولوژیکی و تزریق ژل Salvecoll-E نیز معرفی شده‌اند که نتایج خوبی را با حفظ کنترل ادرار نشان می‌دهند، اما اینکه آیا آنها در پیشگیری از عود مفید هستند و نسبت به گزینه‌های جراحی برتری دارند، هنوز جای سوال است. به نظر می رسد LIFT یک تکنیک امیدوارکننده است که در مطالعات مختلف، خودداری را حفظ می کند، اما با نرخ عود متغیر. علاوه بر این، معیارهای مقایسه اثربخشی کاملاً متغیر بود و زمان پیگیری و انتخاب بیمار متفاوت بود که مقایسه نتایج را دشوار می‌کند. مطالعات و RCT های بیشتری برای مقایسه LIFT با سایر روش ها در رابطه با نتایج عود و بی اختیاری مدفوع برای یافتن موثرترین درمان جراحی برای این بیماری مزمن و عود کننده مورد نیاز است.

 

راه ارتباطی ما

https://laser-doc.com/



:: برچسب‌ها: اسفنکتر , عوارض بعد از جراحی , روش کم تهاجمی ,
:: بازدید از این مطلب : 175
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر ستایش

جراحی شقاق با لیزر چگونه انجام می شود؟


جراحی شقاق با لیزر کم تهاجمی است که معمولاً بین 15 تا 30 دقیقه بسته به سن بیمار، سایر شرایط پزشکی بیمار و شدت بیماری انجام می شود. جالبه بدونید این روش با استفاده از لیزر CO2 یا لیزر دایود 1470 نانومتر برای درمان شقاق مقعدی انجام می شود. پرتوهای لیزر ناحیه بافت اسکار را از بین می برند. این روش نیز به طور کلی تحت بیهوشی موضعی یا عمومی انجام می شود تا بیمار راحت باشد. حالا بریم مراحل در طول عمل را ببینیم چیا هستن:

 

  • جراح به بیمار توصیه می کند که در وضعیت لیتوتومی قرار گیرد (به پشت دراز بکشید، باسن و زانوهای خود را خم کرده و ران ها را از هم باز کنید). این موقعیت به جراح کمک می کند تا محل جراحی را به وضوح تجسم کند.
  • متخصص بیهوشی بسته به گزارش قبل از بیهوشی بیمار، بیهوشی موضعی یا عمومی انجام می دهد تا از هر گونه ناراحتی در حین جراحی جلوگیری کند.
  • هنگامی که وضعیت بیمار تثبیت شد، جراح لیزر را در دهانه طبیعی مقعد قرار می دهد.
  • سپس جراح لیزر را به محل شقاق منتقل می کند.
  • سپس یک برش (با استفاده از لیزر) در عضلات مقعد ایجاد می شود و در نتیجه عضلات اسفنکتر شل می شوند.
  • اسکار شقاق نیز در طی این فرآیند بهبود می یابد و در نتیجه بیمار بهبود می یابد.
  • سپس بیمار پس از جراحی به اتاق ریکاوری منتقل می شود.

 


خطرات و عوارض جراحی شقاق با لیزر


لیزر شقاق مقعدی خطر عوارض را در مقایسه با سایر درمان های جراحی شقاق مقعدی به حداقل می رساند. با این حال، برخی از خطرات و عوارض مرتبط با جراحی شقاق لیزری وجود دارد. این شامل:

  1. درد
  2. کبودی
  3. تورم در ناحیه تحت درمان.
  4. مشکل در دفع روده بعد از جراحی

اصلا چه کسانی به جراحی فیشر با لیزر نیاز دارند؟


جراحی شقاق با لیزر برای بزرگسالان توصیه می‌شود که روش‌های درمانی مرسوم در درمان شقاق مقعدی حاد یا مزمن ناکام باشند. عوامل ایجاد شقاق یا فیشر مقعدی یا بصورت مستقیم باعث ایجاد این عارضه می‌شوند و یا عامل زمینه ساز این بیماری هستند. هرچند نمی‌توان نقش تغذیه و سبک زندگی را در ایجاد این بیماری نادیده گرفت. اصلی‌ترین عامل این بیماری مقعدی معمولا زخم مجرای داخلی مقعد بخاطر اجابت سخت و خشک است, هر چند مدفوع نرم یا اسهالی هم میتواند باعث آن شود. زخم در این ناحیه با درد شدید همراه است و منجر به اسپاسم اسفنکتر و درنتیجه افزایش فشار روی عضله های اسفنکتر مقعد می شود که این خود باعث افت جریان خون به محل زخم و متعاقبا طولانی شدن دوره التیام زخم میشود.

نتایج آماری


خوبه یکم با اطلاعات آماری در خصوص جنسیت در عمل و بیمارانی که درمان شدند بدونید ! از مجموع 691 بیمار شرکت‌کننده در مطالعه، همه بیماران زن با میانگین سنی 45.77 سال (از 17 تا 82 سال) بودند. شکایات عمده بیماران به شرح زیر بود: درد، خونریزی، یبوست، خارش، ترشحات پری مقعدی. عود در 2 بیمار (0.3%) گزارش شد و 3 بیمار (0.4%) دچار بی اختیاری گاز شدند.
در پیگیری طولانی مدت، عود شقاق مقعدی در 2 بیمار (0.3%) رخ داد و 3 بیمار (0.4%) دچار بی اختیاری گاز شدند که با گذشت زمان بهبود یافت و در ماه چهارم پس از عمل پسرفت شد (جدول 3). بیمارانی که عود کرده بودند، سابقه جراحی قبلی نیز داشتند. زن مبتلا به بی اختیاری مسن بود و یک بیمار چندین زایمان واژینال داشت.
این عارضه در همه سنین رخ می‌دهد و مختص گروه سنی خاصی نیست. همچنین میزان شیوع شقاق در زنان و مردان تقریبا به یک اندازه است اما احتمال بروز آن در زنان بعد از زایمان بیشتر است. اکثر فیشرها (۸۵ الی ۹۰ درصد) در ئیواره پشت مقعد و ۱۰ الی ۱۵ درصد در جلو و برای تعداد معدودی هم جلو و هم عقب این ناحیه رخ می‌دهد. شقاقی که در محل دیگری واقع باشد مربوط به بیماری های دیگری است که باید بیشتر بررسی شود.

 

اطلاعات بیشتر

برای اطلاعات بیشتر به سایت ما سر بزنید مقالات ما را بخونید و با روش های مختلف و راه های پیشگیری آشنا شوید.

https://clinic-laser.ir/

 



:: برچسب‌ها: جنسیت , زنان باردار , لیزر شقاق , بانوان , لیزر ,
:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر ستایش

تزريق بوتاکس

بوتاکس از سال 2002 توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) برای استفاده در لوازم آرایشی تایید شده. این روش کم تهاجمی شامل تزریق سم بوتولینوم تولید شده توسط باکتری کلستریدیوم بوتولینوم به صورت شما است. این تزریق ماهیچه های صورت شما را شل می کنه و ظاهر چین و چروک را به حداقل می رسونه.

بوتاکس و سایر تزریقات سم بوتولینوم در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری محبوب شده. در سال 2018، بیش از 7.4 میلیون مورد از این روش ها در ایالات متحده انجام شده. اگرچه زنان هنوزبيشتر طرفدار تزريق بوتاکس هستن، «بروتاکس» نیز در میان مردان رایج شده. مردان در ایالات متحده سالانه بیش از نیم میلیون سم بوتولینوم تزریق می کنن.

محبوبیت بوتاکس در بين مردان در حال افزایش ست. زنان همچنان در بازار عمل‌های زیبایی تسلط دارن، اما تعداد مردانی که اين کار را انجام می‌دن رو به افزایش ست. بوتاکس و سایر تزریقات سم بوتولینوم مانند Dysport و Xeomin از محبوب ترین روش های ضد پیری مردان شدن.

برخی از عواملی که ممکنه در افزایش محبوبیت بوتاکس در بین مردان نقش داشته باشه عبارتند از:

رقابت در محل کار. بسیاری از مردان گزارش می دن که برای حفظ قدرت رقابت خود در برابر همکاران جوان تر خود، انگیزه دریافت بوتاکس را دارن. بسیاری از مردم احساس می کنن که حفظ ظاهری جوان به آنها کمک می کنه تا با پیری در محیط کار مبارزه کنن.

رسانه های اجتماعی. ظهور رسانه‌های اجتماعی و برنامه‌های دوست یابی آنلاین نیز ممکنه یک عامل انگیزشی برای برخی از مردانی باشه که می‌خواهن برای نمایه‌های آنلاین خود بهترین ظاهر را داشته باشن.

تشویق از سوی افراد مهم دیگر. برخی از مردان ممکنه انگیزه داشته باشن که برای شخص مهم خود عمل های زیبایی انجام دهن.

بوتاکس چگونه عمل می کنه؟

سم بوتولینوم همان نوروتوکسینی ست که می تونه باعث بوتولیسم بشه، یک نوع بالقوه تهدید کننده زندگی از مسمومیت غذایی. با این حال، زمانی که در دوزهای کم و کنترل شده توسط پزشک مجرب استفاده بشه، عموماً بی خطره.

پس از تزریق، نوروتوکسین از آزاد شدن انتقال دهنده عصبی استیل کولین جلوگیری می کنه. اساساً، این اثر بازدارنده پیامی را از سیستم عصبی شما که به ماهیچه‌های شما می‌گه منقبض شن و در عوض به آنها می‌گه استراحت کنن، مسدود می‌کنه. این شل شدن عضلات شما همان چیزیه که ظاهر چین و چروک را کاهش می ده.

اثرات بوتاکس معمولاً 1 تا 4 روز پس از تزریق قابل مشاهده است. ممکنه بعد از عمل کبودی خفیفی داشته باشید و پزشک ممکنه توصیه کنه حداقل یک روز از فعالیت بدنی و الکل خودداری کنین.

حدود 1 تا 2 هفته طول می کشه تا بوتاکس به اوج اثر خود برسه. اثرات بوتاکس دائمی نیست. چین و چروک ها معمولا در عرض 3 تا 4 ماه برمی گردن. اگر می خواين همان ظاهر را حفظ کنین، باید تزریق را ادامه بدین.

بوتاکس به طور کلی ایمن در نظر گرفته می شه. با این حال، مهمه که این روش توسط یک متخصص پزشکی مجاز انجام بشه تا احتمال عوارض جانبی بالقوه جدی، مانند انتشار سم به سایر قسمت‌های بدن شما به حداقل برسه.

دکتر آرمیتا آقاپور با سالها سابقه در زمینه زیبایی و جوان سازی یکی از بهترین و شناخته شده ترین پزشکان زیبایی در تهران هستن.

اطلاعات تماس

تهران، شهرآرا پاتریس لومومبا، نبش کوچه نوزدهم غربی، ساختمان پزشکان، پلاک ۱۸۲طبقه اول

شماره تماس: ۸۸۲۸۸۱۶۸

آدرس ایمیل: info @dr-aghapour.com

 منبع: https://dr-aghapour.com/

 

 



:: برچسب‌ها: متخصص پوست و مو , کلينيک زيبايي , جوان سازی و زیبایی و لیزر در تهران , دکتر آرميتا آقاپور , تزريق بوتاکس ,
:: بازدید از این مطلب : 159
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر ستایش

مرگبارترین زمان سال براي بيماران قلبي چه زماني است؟


مطالعات نشان داده است که بیشتر حملات قلبی در روز کریسمس و سپس در 26 دسامبر و 1 ژانویه رخ می دهند. دانشمندان در ابتدا تصور می کردند که افزایش حوادث به دلیل هوای سرد است. از سال 1973 تا 2001 مرکز ملی آمار سلامت (NCHS) خاطرنشان کردند که در چه زمانی از سال این مرگ و میر رخ داده است و این افراد چگونه از بین رفته اند.
 
آنها به همه ي انواع مرگ، نه فقط مرگ و میرهاي مربوط به قلب توجه کردند. سپس محققان براي مرگ‌های قلبی نموداری را ایجاد کردند که تعداد روزهای سال تقویمی را نشان می‌داد که این رویدادها رخ داده‌اند. نتیجه نموداری بود که شبیه تپه بود. مرگ و میرهای قلبی در ماه ژوئیه کمتر بود، سپس در روز کریسمس به اوج خود رسید.
 
کاهش جزئی و سپس اوج دیگری در اول ژانویه وجود داشت. میزان مرگ و میر قلبی تا ژانویه بالا باقی ماند و سپس در بهار و اوایل تابستان شروع به کاهش کرد. محققان بهداشت عمومی در سراسر جهان همچنین این سوال را مطرح کرده اند که آیا کشورشان فصل حمله قلبی خاصي دارند یا خیر.
 
در مقاله ای در سال 2018 در BMJ، دانشمندان مشکوک شدند که سوئد در تعطیلات زمستانی شاهد افزایش حملات قلبی بوده است. آنها داده‌های سال‌های 1998 تا 2013 را برای مرگ‌های قلبی در دو هفته قبل از کریسمس و همچنین دو هفته پس از آن بررسی کردند.
 
آنها همچنین داده های رویدادهای تابستانی، از جمله المپیک و جام جهانی فوتبال را بررسی کردند. این مطالعه نشان داد که خطر کلی یک رویداد قلبی بین کریسمس و روز سال نو 15 درصد افزایش یافته است. این خطر برای افراد 75 سال و بالاتر، دیابتی ها و کسانی که سابقه بیماری عروق کرونر داشتند بیشتر بود. هیچ ارتباطی بین حملات قلبی و تابستان وجود نداشت.

فصل سکته قلبی 

آسیب به لایه داخلی رگ، مرحله اولیه پیدایش بیماری عروق کرونر است. به دنبال آن، نوعی از چربی کلسترول همراه با سلول های خونی و بافتی در محل آسیب رسوب کرده و با ایجاد تغییراتی، انباشت مواد و سلول ها در جدار رگ به داخل رگ برجسته شده (پلاک) که خود باعث تنگی مسیر عبور خون می شود.
 
سپس با صدمه و پارگی سطح پلاک، سلولهای خونی به نام پلاکت در محل جمع شده، لخته ای می سازند که منجر به انسداد کامل رگ می گردد. دانشمندان ثابت کرده اند که فصل حمله قلبی مربوط به دسامبر و ژانویه است. اما آنها به طور قطعي مطمئن نیستند که چرا در این ماه ها مرگ و میرهای مربوط به قلب بیشتر است. 
 
دانشمندان مقاله تیراژ 2004 چندین توضیح ممکن را بررسی کردند. کاهش دما در ماه‌های زمستان مدت‌هاست که عامل حملات قلبی است زیرا هوای سرد فشار خون را افزایش می‌دهد و رگ‌های خونی را محدود می‌کند. به جای سرزنش آب و هوا، دانشمندان این مطالعه عنوان کردند که ممکن است حملات قلبی بیشتری در طول تعطیلات رخ داده باشد زیرا افراد علائم بيماري خود را نادیده می‌گیرند و درمان را به تعویق می‌اندازند.
 
مطالعات دیگر نشان داده اند که پذیرش در اورژانس و مراقبت های فوری در روزهای تعطیل کاهش می یابد و در روز بعد افزایش می یابد. دانشمندان اظهار کردند که مردم نمی خواهند تعطیلات را برای دیگران کنسل یا خراب کنند.
 
اگر فردی احساس سوزن سوزن شدن در بازو یا درد قفسه سینه خود کند، ممکن است آن را به سوء هاضمه ناشی از زیاده روی در تعطیلات نعبير کند یا ممکن است در مورد علائم خود سکوت کنند تا زمانی که کار به اورژانس برسد. 
 
بنابراین، دانشمندان به این نتیجه رسیدند که "تاخیرهای ناشی از تعطیلات" در جستجوی درمان پزشکی می تواند عواقب کشنده ای داشته باشد.


تماس با ما

نشانی: تهران – خیابان نلسون ماندلا(جردن) – بالاتر از تقاطع حقانی – خیابان پدیدار – پ ۶۲ – طبقه سوم – واحد ۳۳

راه های ارتباط با دکتر بقایی
دکتر بقایی در طول هفته در بیمارستان های ایران مهر، نیکان ، بهمن، محب مهر و مدرس حضور دارند.
ویزیت های دکتر بقایی صبح ها تا ظهر در بیمارستان مدرس و به مدت دو روز در هفته در مطب صورت می گیرد.

شماره تماس: ۸۸۶۷۰۳۵۰-۰۲۱

منبع: https://dr-baghaei.com/ 


:: برچسب‌ها: فصل سکته قلبی , مرگبارترین زمان سال براي بيماران قلبي چه زماني است؟فوق تخصص جراحي قلب , نشانه هاي عروق کرونر ,
:: بازدید از این مطلب : 191
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر ستایش

دکتر آرميتا آقاپور

 

دکتر آقاپور با با داشتن بیش از بیست سال سابقه کاری و درمان روزانه بیش از ۲۶ بیمار و فعالیت در مطب شهرارا و مطب رازی،در حوزه جوان سازی و زیبایی و لیزر و استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین دستگاه ها بهترین و کامل ترین شیوه درمان را برای هر بیمار استفاده می کنند.


بوتاکس ممکن است در برخی موارد برای درمان عضله ای که باعث بسته شدن پلک می شود استفاده شود. این می‌تواند به ماهیچه‌های حرکتي چشم و پلک اجازه دهد و در نتیجه یک لیفت چشم ظریف را فراهم کند. ممکن است از چندین نوع لیزر درمانی برای سفت‌تر کردن پوست پلک فوقانی و همچنین بافت زیرین استفاده شود.

 

نه دلیل برای پف کردن پلک

 

پف پلک بیشتر به دلیل پیری پوست ایجاد می شود. با افزایش سن، بدن شما کلاژن کمتری تولید می کند و خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد. این کار بافت پوست شما را ضعیف می کند و باعث می شود وزن پوست پلک شما را تحمل نکند.

به غیر از افزایش سن، عوامل دیگری که در ایجاد پف پلک نقش دارند عبارتند از:

  • سیگار کشیدن
  • کمبود خواب
  • قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید
  • اختلال در عملکرد تیروئید
  • آسیب به صورت یا چشم
  • استرس اکسیداتیو
  • آلرژی
  • بیماری سینوسی

 

PLEXR

 

Plexr یک جایگزین درمانی غیر جراحی برای کمک به درمان ضایعات پوستی و سفت کردن پوست است. این درمان با نقاط ایجاد شده توسط دستگاه Plexr برای تصعید (تغییر از جامد به گاز) سلول های سطحی پوست بدون خونریزی یا آسیب به بافت اطراف انجام می شود. یک ماه قبل و بعد از درمان باید از قرار گرفتن در معرض آفتاب شدید اجتناب شود.

انجام درمان پلکسر و عوارض جانبي

 

زمان درمان، از جمله کرم بی حس کننده موضعی، بسته به ناحیه درمان ممکن است 20 تا 60 دقیقه باشد. ممکن است یک تا سه درمان برای هر ناحیه در فواصل 6 تا 8 هفته مورد نیاز باشد. این درمان با نقاط ایجاد شده توسط دستگاه Plexr برای تصعید (تغییر از جامد به گاز) سلول های سطحی پوست بدون خونریزی یا آسیب به بافت اطراف انجام می شود.

پس از درمان، نواحی تحت درمان قرمز همراه با تورم خواهند بود. در محل هر نقطه، پوسته کربنی وجود خواهد داشت که به جز برای استتار به مدت 7 روز نباید به آن دست زد. شما باید ناحیه تحت درمان را تمیز، خشک و محافظت شده از قرار گرفتن در معرض آفتاب یا منابع مستقیم گرما برای حداقل 30 روز نگه دارید.

برای هفته بعد کرم هایی به شما داده می شود که می توانند به روند بهبودی کمک کنند. عوارض جانبی غیرمعمول شامل عفونت، اسکار یا تغییرات رنگدانه است. برای جلوگیری از چنین عوارضی رعایت توصیه های مراقبتی پس از آن ضروری است.

مزاياي درمان پلکسر

 

پلکسر یک درمان موثر برای افرادی است که دارای پوست اضافی در پلک بالا و پایین، خطوط ریز و پوست آسیب دیده از نور هستند. این درمان روی هر نوع پوستی قابل انجام است. این روش شامل بریدن پوست یا بخیه نمی شود به این معنی که زمان بهبودی سریع تر است. این یک گزینه عالی برای افرادی است که برای جراحی پلک آماده نیستند یا برای کسانی که برای بلفاروپلاستی جراحی مناسب نیستند.

دکتر آرمیتا آقاپور با سالها سابقه در زمینه زیبایی و جوان سازی یکی از بهترین و شناخته شده ترین پزشکان زیبایی در تهران هستند. ایشان پس از پایان تحصیلات خود در رشته پزشکی دانشگاه شیراز و گذراندن دوره های پوست و مو و زیبایی و اخذ سرتیفیکیت متعدد از شرکتها و مراکز آموزشی معتبر در زمینه انواع لیزر و جراحیهای سرپایی و تزریقات زیبایی آماده ارائه خدمات به مراجعین محترم می باشند.

 

اطلاعات تماس

 

آدرس: تهران، شهرآرا پاتریس لومومبا، نبش کوچه نوزدهم غربی، ساختمان پزشکان، پلاک ۱۸۲طبقه اول

شماره تماس: ۸۸۲۸۸۱۶۸

منبع:https://dr-aghapour.com/

 



:: برچسب‌ها: دکتر آرميتا آقا پور , متخصص پوست و مو , زيبايي و جوانسازي پوست , ليزر و زيبايي , مزاياي درمان پلکسر ,
:: بازدید از این مطلب : 172
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر ستایش

به چه کسی جراح قلب گفته می شود؟

 


جراح قلب، پزشکی است که در زمینه انجام عمل جراحی قلب و عروق اصلی اطراف آن تحصیلات و آموزش های پیشرفته ای دارد. جراح قلب کسی است که در درمان شرایط جدی و انجام روش های پیچیده، از جمله جراحی نارسایی قلبی، پیوند قلب، جراحی دریچه قلب، جراحی برای درمان نقایص مادرزادی قلب در کودکان و بیماری های مادرزادی قلبی در بزرگسالان، تعویض دریچه آئورت ترانس کاتتر و کاشت متخصص هستند.

جراح قلب و قفسه سینه

گاهی اوقات جراح قلب یا جراح عمومی قفسه سینه نامیده می شود، این تخصص نام خود را از کلمه یونانی به معنای "سینه" گرفته است. همانطور که از نام آن پیداست، جراحان قلب و عروق در جراحی های اکثر اندام ها و بافت های موجود در قفسه سینه تخصص دارند. این می تواند شامل جراحی بر روی قلب و عروق خونی اصلی متصل، ریه ها، مری (که دهان شما را به معده شما متصل می کند) و نای باشد. 

برخی از جراحان قفسه سینه ممکن است تصمیم بگیرند که فقط بر روی شرایط مربوط به قلب، پریکارد (کیسه ای در اطراف قلب) و رگ های خونی اصلی قلب تمرکز کنند. برخی دیگر ممکن است تصمیم بگیرند بر روی سایر شرایط به استثنای قلب و عروق خونی اصلی تمرکز کنند.

جراح قلب مادرزادی/کودکان 

یک جراح قلب مادرزادی یا اطفال بر ترمیم مشکلات یا ناهنجاری‌های ساختاری که یک فرد در هنگام تولد دارد تمرکز می‌کند. این می‌تواند شامل مشکلات دریچه‌های قلب، سوراخ‌های دیواره‌های بین حفره‌های قلب و موارد دیگر باشد. در حالی که برخی از جراحان بر انجام این جراحی ها در بزرگسالان تمرکز می کنند - زیرا غیر معمول نیست که تشخیص مشکل مادرزادی قلبی در بزرگسالی اتفاق می افتد - برخی دیگر در این جراحی ها بر روی کودکان، نوزادان و نوزادان متخصص هستند. عمل آنها فوق العاده تخصصی است و جراحان قلب بسیار اطفال در مقایسه با کسانی که فقط روی بزرگسالان انجام می دهند وجود دارد.

انواع روش های جراحی قلب

جراح قلب اغلب در چندین روش برای انجام یک نوع جراحی آموزش می بینند. این می تواند شامل جراحی هایی باشد که عبارتند از:

 

حداقل تهاجمی: این روش ها مشابه روش های باز هستند اما از برش های بسیار کوچکتر و ابزارهای جراحی تخصصی استفاده می کنند. برش های کوچکتر راحت تر بهبود می یابند، درد کمتری دارند، خون کمتری از دست می دهند و به طور کلی خطرات کمتری دارند.

با کمک ربات: یک جراح آموزش دیده خاص می تواند از یک ربات برای کمک به انجام عمل جراحی استفاده کند. جراح که در کنار یک کنسول نزدیک میز عمل نشسته است، با استفاده از ابزارهای متصل به بازوهای مختلف ربات، ربات را هدایت می کند. این ربات همچنین شامل یک دوربین مخصوص است که از طریق یکی از برش ها وارد بدن می شود.

 این دوربین‌ها به جراح اجازه می‌دهند که داخل را ببیند، اغلب به صورت سه بعدی (دقیقاً مانند اکثر مردم چون دو چشم دارند). علاوه بر این، ربات به جراح اجازه می دهد راحت تر در داخل مانور دهد و دامنه حرکتی بیشتری دارد (ابزارها اغلب می توانند 360 درجه بچرخند، بسیار بیشتر از مچ دست جراح).

جراحی قلب به طور معمول یک روش بسیار جدی است. اغلب زمانی انجام می شود که هیچ جایگزین بهتری وجود نداشته باشد - به این معنی که هیچ روش دیگری به اندازه ایمن نیست و احتمالاً به شما کمک نمی کند. در بسیاری از موارد، از قبل زمان خواهید داشت تا در مورد نوع جراحی قلب مورد نیاز خود، انتظارات، نحوه آماده سازی و موارد دیگر اطلاعات کسب کنید.

 

دکتر رامین بقایی تهرانی

فوق تخصص جراحی قلب و عروق (کودکان و بزرگسالان)

یکی از پایه گذاران دوره تکمیلی (فلوشیپ جراحی بیماری مادرزادی قلبی)

عضو هیئت بورد جراحی قلب

عضو هیئت علمی دانشگاه

 

تماس با ما

نشانی: تهران – خیابان نلسون ماندلا(جردن) – بالاتر از تقاطع حقانی – خیابان پدیدار – پ ۶۲ – طبقه سوم – واحد ۳۳

دکتر بقایی در طول هفته در بیمارستان های ایران مهر، نیکان ، بهمن، محب مهر و مدرس حضور دارند.

ویزیت های دکتر بقایی صبح ها تا ظهر در بیمارستان مدرس و به مدت دو روز در هفته در مطب صورت می گیرد.

شماره تماس: ۸۸۶۷۰۳۵۰-۰۲۱

منبع: https://dr-baghaei.com/

 

 



:: برچسب‌ها: انواع روش های جراحی قلب , جراح قلب مادرزادی/کودکان , جراح قلب و قفسه سینه , دکتر رامین بقایی تهرانی , فوق تخصص جراحی قلب و عروق (کودکان و بزرگسالان) ,
:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر ستایش

معرفي دکتر آرميتا آقاپور

 

دکتر آرمیتا آقاپور با سالها سابقه در زمینه زیبایی و جوان سازی یکی از بهترین و شناخته شده ترین پزشکان زیبایی در تهران هستند. ایشان پس از پایان تحصیلات خود در رشته پزشکی دانشگاه شیراز و گذراندن دوره های پوست و مو و زیبایی و اخذ سرتیفیکیت متعدد از شرکتها و مراکز آموزشی معتبر در زمینه انواع لیزر و جراحیهای سرپایی و تزریقات زیبایی آماده ارائه خدمات به مراجعین محترم می باشند.

دکتر آقاپور با با داشتن بیش از بیست سال سابقه کاری و درمان روزانه بیش از ۲۶ بیمار و فعالیت در مطب شهرارا و مطب رازی،در حوزه جوان سازی و زیبایی و لیزر و استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین دستگاه ها بهترین و کامل ترین شیوه درمان را برای هر بیمار استفاده می کنند.

 

مزو نيدلينگ چيست؟

Meso-Needling روشی جدید از مزوتراپی سنتی فرانسوی است که با استفاده از دستگاه سوزنی مخصوص تزریق مواد احیا کننده مانند اسید هیالورونیک به صورت سطحی همراه با چین و چروک و کل سطح صورت و گردن وارد می شود و منجر به افزایش گردش سلولی، تغذیه می شود. ، پوست جوان شده و در کل سالم است.

در طول این روش، متخصص پوست با استفاده از دستگاهی که دارای سوزن‌های جراحی ظریفی است، پوست را سوراخ می‌کند و آسیب‌های ریز کنترل‌شده ایجاد می‌کند. با بهبودی این آسیب ها، بدن مویرگ ها، کلاژن و الاستین تولید می کند که خطوط ریز، چین و چروک و اسکار آکنه را کاهش می دهد.

Meso-Needling خطوط ریز، چین و چروک، اسکار آکنه را درمان می کند، بافت پوست را یکدست می کند و پوست شما را جوان می کند. اگر می خواهید با علائم پیری مقابله کنید، این روش زیبایی جوان کننده عالی است. مزو نیدلینگ برای انواع پوست و افرادی که می خواهند جای جوش های آکنه را از بین ببرند و ظاهر آن را بهبود بخشند، علائم قابل مشاهده پیری را از بین ببرند و پوست را جوان کنند، مناسب است.

معمولاً برای دستیابی به بهترین نتیجه دو تا سه جلسه درمان توصیه می شود. درمان ها با فاصله هشت هفته انجام می شود. قرمزی و شاید تورم خفیف در نواحی پوستی تحت درمان وجود دارد. بسته به شدت درمان ممکن است در 4 تا 7 روز بعد پوسته پوسته شدن سبک را تجربه کنید. به طور کلی، پوست شما در عرض 3-5 روز بهبود می یابد و می توانید فعالیت های عادی خود را از سر بگیرید.

این روش تقریباً برای هر بزرگسالی مفید است و برای همه رنگ‌ها و انواع پوست بی‌خطر است. هر جلسه سي تا شصت دقیقه طول می کشد. بسته به اندازه ناحیه و وضعیت پوست، ممکن است به جلسات متعدد نیاز داشته باشید. اکثر افراد بین یک تا سه جلسه دارند، اما ممکن است بیشتر طول بکشد تا به نتایج مطلوب برسید. جلسات با فاصله هشت هفته برنامه ریزی می شوند تا پوست بهبود یابد.

 دکتر آرمیتا آقاپور با سالها سابقه در زمینه زیبایی و جوان سازی یکی از بهترین و شناخته شده ترین پزشکان زیبایی در تهران هستند. دکتر آرمیتا آقاپور پزشک پوست و مو و یکی از بهترین پزشکان در حوزه زیبایی و جوانسازی پوست و لیزر بدن هستند. در حوزه جوان سازی و زیبایی و لیزر و استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین دستگاه ها بهترین و کاملترین شیوه درمان را برای هر بیمار استفاده می کنند.

اطلاعات تماس

تهران، شهرآرا پاتریس لومومبا، نبش کوچه نوزدهم غربی، ساختمان پزشکان، پلاک ۱۸۲طبقه اول

شماره تماس: ۸۸۲۸۸۱۶۸

آدرس ایمیل: info @dr-aghapour.com

منبع: https://dr-aghapour.com/

 



:: برچسب‌ها: زیبایی و جوان سازی پوست , پزشک پوست و مو , دکتر آرميتا آقاپور , Meso-Needling , مزو نیدلینگ ,
:: بازدید از این مطلب : 872
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر ستایش

بيماري عروق کرونر چيست؟

بیماری عروق کرونر قلب زماني اتفاق می‌افتد که جریان خون قلب شما به دلیل تجمع مواد چرب در شریان‌های کرونر مسدود یا قطع شود. با گذشت زمان، دیواره‌های شریان‌های شما می‌توانند با رسوبات چربی پر شوند.

علائم بیماری عروق کرونر قلب (CHD)

  • درد قفسه سینه (آنژین صدری)
  • تنگی نفس
  • درد در سراسر بدن
  • احساس ضعف
  • احساس بیماری (تهوع)

اما همه علائم مشابهی ندارند و برخی از افراد ممکن است قبل از تشخیص بیماری عروق کرونر هیچ علائمی نداشته باشند. با گذشت زمان، دیواره‌های شریان‌های شما می‌توانند با رسوبات چربی پر شوند. این فرآیند به عنوان آترواسکلروز شناخته می شود و رسوبات چربی را آتروما می نامند. آترواسکلروز می تواند ناشی از عوامل سبک زندگی مانند سیگار کشیدن و نوشیدن منظم مقادیر زیاد الکل باشد. همچنین اگر شرایطی مانند کلسترول بالا، فشار خون بالا (فشار خون بالا) یا دیابت دارید، بیشتر در معرض خطر ابتلا به آترواسکلروز هستید.

تشخیص بیماری عروق کرونر قلب (CHD)

اگر پزشک احساس کند شما در معرض خطر بیماری عروق کرونر قلب هستید، ممکن است ارزیابی خطر را انجام دهد. آنها از شما در مورد سابقه پزشکی و خانوادگی و سبک زندگی شما می پرسند و آزمایش خون می گیرند. ممکن است برای تایید بیماری عروق کرونر به آزمایشات بیشتری نیاز باشد، از جمله:

  • تست تردمیل
  • اسکن رادیونوکلئید
  • یک سی تی اسکن
  • یک اسکن MRI
  • آنژیوگرافی عروق کرونر
  • درمان بیماری عروق کرونر قلب (CHD)

بیماری عروق کرونر قلب قابل درمان نیست، اما درمان می تواند به مدیریت علائم و کاهش احتمال مشکلاتی مانند حملات قلبی کمک کند. درمان می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • تغییرات سبک زندگی، مانند ورزش منظم و ترک سیگار
  • داروها
  • آنژیوپلاستی - جایی که از بالون و استنت برای درمان عروق قلب باریک استفاده می شود
  • عمل جراحي

تماس با ما


نشانی: تهران – خیابان نلسون ماندلا(جردن) – بالاتر از تقاطع حقانی – خیابان پدیدار – پ ۶۲ – طبقه سوم – واحد ۳۳

راه های ارتباط با دکتر بقایی

دکتر بقایی در طول هفته در بیمارستان های ایران مهر، نیکان ، بهمن، محب مهر و مدرس حضور دارند.

ویزیت های دکتر بقایی صبح ها تا ظهر در بیمارستان مدرس و به مدت دو روز در هفته در مطب صورت می گیرد.

شماره تماس: ۸۸۶۷۰۳۵۰-۰۲۱

منبع: https://dr-baghaei.com/

 



:: برچسب‌ها: علائم و نشانه های کرونر , تشخیص بیماری عروق کرونر قلب (CHD) , روش های درمانی بیماری عروق کرونر , دکتر رامين بقايي ,
:: بازدید از این مطلب : 169
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر ستایش

فوق تخصص جراحی قلب و عروق (کودکان و بزرگسالان)

متخصصین قلب و عروق عموما تعیین کننده نیاز یا عدم نیاز جراحی، نوع آن برای بیمار و انجام دهنده اقدامات لازم پیش از عمل هستند همچنین در جراحی نیز کنار تیم اصلی حضور می یابند در مقابل جراحان قلب و عروق به صورت کلی انواع جراحی های قلبی را انجام می دهند. همکاری متخصصین قلب و جراحان قلب می تواند موجب رفع مشکلات قلبی و ضربان های نامنظم بیمار شود.

جراح قلب قبل از هر گونه عملی، باید با انجام یک سری آزمایشات بر روی بیماران، از لزوم انجام عمل جراحی مطمئن شود. یک جراح قلب علاوه بر اینکه وظیفه دارد تا جراحی های پیچیده انجام دهد، باید دائماً با بیماران خود ارتباط داشته باشد و آن ها را در حفظ سلامتی شان بعد از جراحی کمک کند.

 

  • یکی از پایه گذاران دوره تکمیلی (فلوشیپ جراحی بیماری مادرزادی قلبی)
  • در سطح وزارت بهداشت
  • عضو هیئت بورد جراحی قلب
  • عضو هیئت علمی دانشگاه

خدمات دکتر بقایی

  • پیوند قلب
  • جراحی آئورت
  • بیماری عروق کرونر
  • جراحی دریچه های قلب
  • جراحی کم تهاجمی قلبی
  • مشاوره به مادران باردار
  • تشخیص بیماری های قلبی
  • جراحی تخصصی قلب کودکان

تماس با ما

نشانی:  تهران – خیابان نلسون ماندلا(جردن) – بالاتر از تقاطع حقانی – خیابان پدیدار – پ ۶۲ – طبقه سوم – واحد ۳۳

راه های ارتباط با دکتر بقایی

دکتر رامین بقایی تهرانی در طول هفته در بیمارستان های ایران مهر، نیکان ، بهمن، محب مهر و مدرس حضور دارند.

ویزیت های دکتر بقایی صبح ها تا ظهر در بیمارستان مدرس و به مدت دو روز در هفته در مطب صورت می گیرد.

شماره تماس۸۸۶۷۰۳۵۰-۰۲۱

منبع: https://dr-baghaei.com/

 



:: برچسب‌ها: خدمات دکتر بقایی , بهترین جراح قلب , بهترین جراح قلب و عروق در تهران , جراحی قلب بزرگسالان و نوزادان و کودکان , دکتر رامین بقایی تهرانی ,
:: بازدید از این مطلب : 181
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر ستایش

برداشتن غبغب

برداشتن غبغب روشي براي زيباسازي صورت مي باشد. جراحان پلاستیک از روش‌های مختلفی برای برداشتن غبغب استفاده می‌کنند.

روش هاي برداشتن غبغب

لیپوساکشن: 

 روش ليپوساکشن چربی های زیر پوست را از بین می برد و چانه و گردن را تراشیده می کند. یک برش کوچک در زیر پوست ایجاد می شود، یک لوله را وارد می کنند و چربی را می مکد. لیپوساکشن معمولاً فقط به بی حسی موضعی نیاز دارد.

لیفت صورت: 

 جراحی ليفت صورت به پزشکان اجازه می دهد تا چربی و پوست شل و افتادگی اطراف چانه و گردن را از بین ببرند و غبغب را از بین ببرند.

لیفت گردن:

 انواع مختلف روش های لیفت گردن با هدف برداشتن پوست اضافی (سرویکوپلاستی) یا سفت کردن عضلات گردن (پلاتیسماپلاستی) برای بهبود خطوط گردن و چانه انجام می شود. پزشکان اغلب لیفت صورت سنتی را با این روش ترکیب می‌کنند که ممکن است برای چندین ماه احساس سفتی در گردن ایجاد کند.

پس از هر یک از این روش ها، می توانید انتظار داشته باشید که حدود ده تا چهارده روز کبودی و تورم را تجربه کنید. بیهوشی عمومی مورد استفاده برای برخی از جراحی های غبغب خطرات جدی برای برخی از افراد مبتلا به بیماری های جدی دارد. سیگاری ها و افرادی که از داروهای ضد انعقاد مانند وارفارین استفاده می کنند نیز ممکن است در طول هر عمل جراحی با خطر خونریزی مواجه شوند. 

یکی از پیشرفت‌های اخیر در علم ضد پیری، اسید دئوکسی کولیک است که یک درمان تزریقی برای رفع غبغب است. پزشکان می گویند: «اسید دئوکسی کولیک ماده ای است که کیسه صفرا از آن برای حل کردن چربی رژیم غذایی استفاده می کند.

تزریق این ماده شیمیایی به پوست زیر چانه، چربی را در آنجا ذوب می کند و بدن آن را دوباره جذب می کند. این رویکرد غیرجراحی نیاز به چندین درمان دارد که در طول چند هفته انجام می شود.

اکثر افراد دو یا سه جلسه درمانی دریافت می کنند، اما بسته به بیمار و میزان چربی اضافی در ناحیه درمان، ممکن است تا شش درمان طول بکشد. برخی از خانم ها اسید دئوکسی کولیک را به عنوان راهی برای از بین بردن غبغب بدون نیاز به جراحی انتخاب می کنند.

البته هر درمانی دارای معایبی است و اسید دئوکسی کولیک نیز از این قاعده مستثنی نیست. اين تزریق‌ها بسیار دردناک هستند، بیشتر از تزریق‌های سنتی پوستی یا سم بوتولینوم. افراد همچنین می توانند انتظار داشته باشند که بعد از هر جلسه درمانی حدود ده روز گردن متورم داشته باشند.

راه هاي ارتباطي با دکتر آرميتا آقا پور

دکتر آرميتا آقاپور با با داشتن بیش از بیست سال سابقه کاری و درمان روزانه بیش از ۲۶ بیمار و فعالیت در مطب شهرارا و مطب رازی، در حوزه جوان سازی و زیبایی و لیزر و استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین دستگاه ها بهترین و کامل ترین شیوه درمان را برای هر بیمار استفاده می کنند.

آدرس: تهران، شهرآرا پاتریس لومومبا، نبش کوچه نوزدهم غربی، ساختمان پزشکان، پلاک ۱۸۲طبقه اول

شماره تماس: ۸۸۲۸۸۱۶۸

منبع: https://dr-aghapour.com/

 



:: برچسب‌ها: دکتر آرميتا آقا پور , متخصص پوست و مو , زيبايي و جوانسازي پوست , ليزر و زيبايي ,
:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 دی 1401 | نظرات ()