جراحی بینی ترمیمی
نوشته شده توسط : دکتر ستایش

 عمل جراحی ترمیم بینی و یا (جراحی ثانویه بینی)

اصطلاح رینوپلاستی به جراحی پلاستیک بینی گفته می شود که اغلب افراد به عنوان "عمل بینی" شناخته می شوند. جراحی زیبایی بینی ثانویه جراحی بینی اصلاح کننده است که برای تغییر فرم و / یا عملکرد بینی بعد از جراحی بینی قبلی انجام می شود. “جراحی بینی ثانویه” یا عمل دوباره بینی به عملی گفته می‌شود که در آن، بینی به‌منظور تغییر شکل و یا تغییر عملکرد پس از جراحی اولیه، مجدداً تحت عمل ترمیمی قرار می‌گیرد. بعضی مواقع بعد از انجام اولین عمل جراحی بینی نتیجه مطلوب حاصل نمی‌شود. به‌عنوان‌ مثال ممکن است روی بینی ناصافی‌های بسیار مختصری ایجاد شود و یا افتادگی نوک بینی پیدا کند و یا نوک بینی پهن باشد و یا غضروف‌های دو طرف نوک بینی عدم تقارن داشته باشند و یا سوراخ‌های بینی نامساوی شده باشد و یا به دنبال عمل زیبایی از داخل هنوز انحراف بینی باقی‌مانده باشد و بیمار مشکل تنفسی داشته باشد. لازم به یادآوری است که بینی یک اندام عملکردی است و فقط یک ساختار آرایشی صورت نیست. دانش آناتومی و فیزیولوژی آن برای جراحانی که جراحی زیبایی بینی انجام می دهند بسیار مهم است. دو هدف از انجام هر جراحی زیبایی بینی بهبود زیبایی و حفظ عملکرد طبیعی آن است. عدم اطلاع از این اصل بیماران را دچار نقص دائمی در عملکرد بینی می کند.

مهمترین دلایل تجدید در جراحی زیبایی بینی

بیشتر اوقات ، ما با بیمارانی ملاقات می کنیم که به جراح پلاستیک قبلی مراجعه کرده اند و از نتایج خود احساس ناراحتی می کنند. توصیه می شود به یک جراح پلاستیک جدید مراجعه کنید زیرا برخی از ما باتجربه تر از دیگران هستیم و در طولانی مدت بهترین نتیجه را برای شما می خواهیم. ما نیاز شما به یک ظاهر مطلوب را درک می کنیم ، بنابراین امروز برخی از دلایل عمده ای که بیماران به دنبال جراحی زیبایی بینی هستند را با شما در میان خواهیم گذاشت:

 بینی فشرده شده

این ناهنجاری بینی با نوک بسیار باریک بینی مشخص می شود. در حالی که معمول نیست ، برخی از مردان و زنان با این شکل بینی متولد می شوند. با این حال ، بیشتر نوک های بینی خورده در نتیجه جراحی زیبایی بینی شکست خورده است.

ظاهر بینی کشیده شده

بینی واژگون اغلب باعث می شود بینی کوچکتر از حد واقعی باشد و می تواند منجر به توهم سوراخ های بینی بیش از حد بزرگ شود. این ناهنجاری غالباً مشخصه ای است که افراد با آن متولد می شوند ، اما همچنین می تواند نتیجه ضربه ، جراحت یا حتی یک عمل جراحی زیبایی بینی ناموفق باشد. جراحی زیبایی بینی تجدید نظر می تواند ظاهر بینی رویه را اصلاح کند.

دریچه های بینی فرو ریخته

دریچه های جمع شده بینی باعث افزایش مقاومت جریان هوا از طریق بینی می شوند و حتی باعث می شوند بیماران نتوانند از طریق بینی تنفس مناسب داشته باشند. این بدشکلی معمولاً نتیجه جراحی زیبایی بینی ناموفق است. جراحی زیبایی بینی تجدید نظر می تواند دریچه های بینی فروریخته را ترمیم کند تا جریان هوا مناسب برگردد و ظاهر آن بهتر شود.

سوراخ های بینی قوسی

در طی برخی از اقدامات جراحی زیبایی بینی اولیه ، سایر جراحان پلاستیک ممکن است شکل یا قوس سوراخ های بینی را بیش از حد تصحیح کنند و ظاهری ناموزون برای بیمار ایجاد کنند. با استفاده از جراحی زیبایی بینی تجدید نظر می توان به شکلی هنرمندانه سوراخ های بینی را شکل داد و ظاهر دلپذیری را ایجاد کرد.

انسداد بینی باعث ایجاد مشکلات تنفسی می شود.

متأسفانه ، برخی از اقدامات اولیه جراحی زیبایی بینی طبق برنامه پیش نمی رود و در نهایت باعث انسداد بینی می شود که منجر به مشکلات تنفسی می شود. اگر با مشکلات تنفسی ناشی از اولین عمل بینی خود روبرو هستید ، می توان برای اصلاح این مشکلات جراحی زیبایی بینی تجدید نظر کرد.

کولوملا

کلوملا بخشی از بینی است که نوک آن را به پایه متصل می کند. این قسمت از بافت اساساً بینی را شکل می دهد و قسمت عمده ای از ساختار آن را تأمین می کند. وقتی بیماران بعد از جراحی زیبایی بینی با یک کلوملا آویزان روبرو می شوند ، مقدار زیادی از کالوملا را که به پایین آویزان است مشاهده می کنند. جراحی زیبایی بینی مجدد می تواند بینی را که آرزو داشتید به شما بدهد.

تغییر شکل Polly Beak

این عارضه که می تواند پس از جراحی زیبایی بینی رخ دهد ، هنگامی که نوک بینی به سمت پایین رانده می شود ، مشخص می شود که به نظر می رسد منقار طوطی است. اگر اولین عمل زیبایی شما باعث تغییر شکل آن بینی منقار شکل شود ، جراحی زیبایی بینی مجدد می تواند زیبایی بینی مجذوبی به شما ببخشد.

بهبودی جراحی ترمیمی زیبایی بینی

زمان بیشتر. علاوه بر افزایش پیچیدگی ، جراحی زیبایی بینی مجدد به زمان بیشتری نیاز دارد. این روش به خودی خود می تواند بسیار طولانی تر از روش اصلی باشد. زمان بهبودی نیز معمولاً طولانی تر است زیرا بافت هایی که قبلاً تغییر داده شده و بافت زخم تشکیل شده اند ، برای بهبودی مجدد به زمان بیشتری نیاز دارند
تورم و کبودی پس از انجام یک عمل جراحی زیبایی بینی معمول است ، اما این علائم معمولاً طی چند روز پس از درمان از بین می روند. در همین حال ، بیماران جراحی زیبایی بینی تجدید نظر به طور معمول حدود 10 تا 14 روز برای بهبودی نیاز دارند.

1. به دکتر خود گوش فرا دهید.
اول و مهمترین ، دستورالعمل های پزشک خود را دنبال کنید. شما می توانید 100 مقاله وب مانند این مقاله درباره بهبودی جراحی زیبایی بینی را مطالعه کنید ، اما هیچ چیز با اطلاعاتی که از جراح پلاستیک صورت خود دریافت می کنید مقایسه نمی شود. شما در مورد اینکه چه داروهایی باید بخورید ، چه وقت آنها را مصرف کنید ، چگونه از ناحیه جراحی برای جلوگیری از عفونت مراقبت کنید ، و همچنین در چه مواردی باید دوباره برای معاینه پیگیری کنید ، دستورالعمل های خاصی دریافت خواهید کرد.

2. به بدن خود گوش دهید.
جراح پلاستیک شما می تواند ببیند که بهبودی جراحی زیبایی بینی شما از خارج چگونه انجام می شود ، اما فقط شما می دانید که چه احساسی دارید. به بدن خود گوش دهید - اگر پس از جراحی چیزی درست احساس نشد ، فوراً با پزشک خود در این باره صحبت کنید.

3. سر خود را بالا نگه دارید.
خوابیدن به پهلو بعد از جراحی زیبایی بینی فقط ناراحت کننده نیست - با ایجاد کبودی و تورم اضافی می تواند زمان بهبودی شما را طولانی کند. با ترس تر ، می تواند بینی شما را جابجا کند. برای جلوگیری از این مسئله ، باید 6 هفته پس از عمل جراحی سر خود را بالا نگه دارید. یکی از ساده ترین راه ها این است که سر خود را روی دو یا سه بالش قرار دهید یا از یک گوه کف استفاده کنید. خوابیدن روی تختخواب نیز خوب است. اگر تمایل به پرتاب و چرخش دارید ، می توانید سر خود را با بالش مسافرتی در محل خود نگه دارید یا خود را با حوله های رول شده محاصره کنید.

4. از کمپرس سرد استفاده کنید.
در 72 ساعت اول پس از جراحی ، استفاده از کمپرس سرد می تواند به کاهش تورم کمک کند. فقط مراقب باشید کمپرس را مستقیماً روی بینی خود قرار ندهید. در عوض ، آن را روی گونه های خود بمالید تا به طور تصادفی هیچ استخوان یا غضروفی را جابجا نکنید.

5. استراحت کافی داشته باشید.
احتقانی که پس از جراحی احساس می کنید ممکن است خوابیدن را دشوارتر کند ، اما استراحت بخشی حیاتی از روند بهبود است. بدن شما برای بهبودی خود از انرژی استفاده می کند و داشتن یک خواب هفت یا هشت ساعته خوب هر شب به بدن شما زمان می دهد تا این انرژی را بازیابی کند.

6. یک رژیم غذایی سالم داشته باشید.
خوردن سبزیجات شما چه ارتباطی با بهبودی از عمل بینی دارد؟ در واقع خیلی خوردن یک رژیم غذایی متعادل پس از جراحی می تواند با دادن مواد مغذی مورد نیاز بدن برای بهبودی ، به تسریع بهبودی شما کمک کند. پروتئین یکی از عناصر اساسی ساخت پوست ، عضلات ، غضروف ها و خون است. یک رژیم غذایی متشکل از آجیل ، گوشت ، تخم مرغ ، ماست ، ماهی و سایر غذاهای غنی از پروتئین به بدن شما کمک می کند تا بافت آسیب دیده داخل و اطراف بینی شما را بازسازی کند.

همچنین باید مطمئن شوید که ویتامین A و ویتامین C زیادی در رژیم غذایی خود دریافت می کنید. ویتامین A که معمولاً در سبزیجات تیره و برگ مانند اسفناج و کلم پیچ وجود دارد ، یک تقویت کننده ایمنی عالی است که می تواند به شما در مقابله با عفونت ها پس از جراحی کمک کند. ویتامین C نقش مهمی در بازسازی کلاژن ، پروتئین اتصال دهنده بافت پوست شما دارد. منابع خوبی از ویتامین C مرکبات ، جوانه بروکسل و کلم بروکلی است.

7. خونسرد باشید.
دوش های بخارپز ، کاسه های داغ سوپ و سونا های آرامش بخش ممکن است احساس خوبی داشته باشند ، اما برای تورم بینی شما چندان مناسب نیستند. گرما باعث تورم بیشتر بافت های بینی شما می شود ، به همین دلیل بهتر است در هفته های بعد از عمل تغییر شکل بینی ، به یک رژیم غذایی با غذاهای خنک و در دمای اتاق پایبند باشید ، دوش آب گرم بگیرید و از گرما دور باشید.

8. بینی خود را منفجر نکنید.
بعد از جراحی ، شما ممکن است برای چند هفته ، شاید حتی چند ماه ، گرفتگی داشته باشید. این احساس در اثر تورم بافت های بینی ایجاد می شود. در برابر تمایل به دمیدن بینی خود مقاومت کرده و با پزشک خود در مورد استفاده از اسپری شور بینی برای آبرسانی به مجاری بینی تا زمان کاهش تورم صحبت کنید. بعد از 6 هفته از جراحی می توانید دمیدن بینی خود را از سر بگیرید.

عطسه چطور؟ نمی توانید فقط عطسه کنید. در عوض ، سعی کنید به جای بینی از طریق دهان خود عطسه کنید. به نظر ناخوشایند می رسد ، اما بهتر از آسیب رساندن به مجاری شکننده بینی و کاهش سرعت بهبودی عمل جراحی ترمیم بینی است.

9. از ورزش شدید پرهیز کنید.
در اکثر بیماران ، برای بهبودی استخوان های بینی شما بعد از جراحی حدود 6 هفته طول می کشد. در این مدت باید از انجام ورزش های سنگین پرهیز کنید. حتی حرکاتی که مانند کشش ، بلند کردن یا خم شدن بی خطر به نظر می رسند ، می توانند تورم بینی را افزایش دهند. منتظر بمانید تا دکتر شما به شما چراغ سبز نشان دهد تا فعالیت طبیعی خود را از سر بگیرید قبل از اینکه دوباره شروع به تمرین کنید.

10. از عینک استفاده نکنید.
عینک آفتابی ، عینک طبی ، عینک طبی - هر چیزی که به دلیل بهبودی بینی شما را تحت فشار قرار دهد ، می تواند باعث کبودی ، تورم یا حتی تورفتگی های اضافی شود که نیاز به جراحی زیبایی بینی در جاده ها دارد.

جراح پلاستیک صورت به شما توصیه می کند که چه زمانی شروع به استفاده مجدد از عینک امن است. در این صورت ، اگر می توانید به مخاطبین بروید. اگر نمی توانید ، کمترین قاب های ممکن را بپوشید و فقط در صورت نیاز کاملاً آنها را بپوشید. کارمندان ما آتل آتشی را که بعد از جراحی روی بینی شما قرار داشت ، به شما می دهند. در صورت لزوم استفاده از این عینک می توان آن را روی بینی قرار داد.

11. از خورشید دور بمانید.
همیشه ایده خوبی است که از پوست در معرض آفتاب گرفتن محافظت کنید ، اما این امر خصوصاً بعد از عمل بینی مهم است. در هفته ها و ماه های بعد از عمل بینی شما نه تنها مستعد آفتاب سوختگی است ، بلکه آفتاب بیش از حد نیز می تواند باعث ایجاد زخم در شما شود و تورم شما افزایش یابد.

12. سیگار نکشید.
قبل و بعد از جراحی ، مهم است که شما سیگار نکشید و در صورت امکان از سیگار سیگار کشیدن اجتناب کنید. نیکوتین موجود در محصولات توتون و تنباکو جریان خون را محدود می کند ، و بدن را برای بهبود خود سخت تر می کند و در بهبود جراحی پلاستیک شما تداخل ایجاد می کند.

13. صبور باشید!
بیش از هر چیز ، صبر داشته باشید. شما بهبود می یابید و نتایج زیبایی بینی را که می خواهید خواهید داشت - این فقط زمان می برد. پیروی از مراحل بالا ، روند بهبودی یک ساله را به یک هفته تبدیل نمی کند ، اما به سرعت بخشیدن و بهبود تجربه پس از جراحی کمک می کند.

دکتر محمد صوفی زاده با تجربه بیش از 28 سال در کار طبابت موفق به کسب تجارب فراوانی در زمینه ی جراحی بینی گردیده است ایشان که چندین سال مشغول طبابت داخلی بوده، علاوه بر رشته تخصصی خود در سایر بیماری ها نیز دارای اطلاعات بسیار ارزشمندی می باشند، دکتر صوفی زاده اکنون با بیش از 17 سال کار جراحی متخصص گوش و حلق و بینی و تمرکز بر جراحی های زیبایی صورت و بینی از جراحان بسیار با سابقه و جزو بهترین جراحان بینی در کشور می باشند.

 منبع:http://ent-clinic.ir/





:: برچسب‌ها: علل جراحی بینی ترمیمی , مهمترین دلایل تجدید در جراحی زیبایی بینی , رینوپلاستی , متخصص گوش و حلق و بيني ,
:: بازدید از این مطلب : 385
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: