نوشته شده توسط : دکتر ستایش

ختنه در نوزادان پسر

ختنه در چند دهه گذشته به موضوعی پرمخاطب تبدیل شده است، زیرا والدین جدید آمریکایی از ایده بریدن تکه ای از بدن فرزندشان، هرچند کوچک ناراحت هستند. این از دیدگاه اخلاقی قابل درک است: یک نوزاد تازه متولد شده نمی تواند به چنین عمل غیرقابل تغییر رضایت دهد.

طرفداران ضد ختنه استدلال می کنند که بهتر است از این روش در دوران نوزادی صرف نظر کرد و به کودک اجازه داد تا بعداً خود تصمیم را بگیرد. در نتیجه این استدلال شهودی، نرخ ختنه از حدود 85 درصد در سال 1965 به تقریباً 58 درصد در سال 2010 کاهش یافته است، آخرین سالی که اطلاعات محکمی برای آن در دسترس است. 

با این حال، والدین نیز این مسئولیت را دارند که بهترین کار را برای فرزندشان انجام دهند، حتی اگر این تصمیم باعث ناراحتی شخصی شود. و شواهدی مبنی بر فواید ختنه برای سلامتی، که طی دهه‌ها تحقیق جمع‌آوری شده‌اند، بسیار زیاد است.

شواهد معتبر به فوايد ختنه در کودکان

 

یک تیم بین المللی از محققان در یک بررسی سیستماتیک در سال 2017 از 140 مطالعه انجام شده در دهه قبل گزارش دادند: تحلیل ریسک-فایده ما نشان داد که منافع ختنه کردن از خطرات که عمدتاً جزئی هستند تا 200 به 1 بیشتر است.

مزایای بی شمار ختنه کردن

 

  • کاهش زیادی در عفونت‌های دستگاه ادراری- که از هر 12 مرد ختنه‌شده، 1 نفر در طول عمرشان در مقایسه با 1 نفر از هر 3 مرد ختنه‌نشده، تأثیر می‌گذارد.
  • کاهش زیاد بالانس - تورم دردناک، خارش دار و بالقوه تغییر شکل سر آلت تناسلی - معمولاً به دلیل عفونت قارچی ایجاد می شود. میزان طول عمر برای مردان ختنه نشده 12 درصد در مقابل مردان ختنه شده 2 درصد است.
  • خطر ابتلا به سرطان پروستات 15 تا 50 درصد کمتر است. سرطان پروستات دومین عامل مرگ و میر ناشی از سرطان در مردان ایالات متحده است که هر ساله 34500 نفر را می کشد.
  • تا 70 درصد کمتر از میزان ابتلا به HIV. (اگرچه این از مطالعات انجام شده در آفریقا به دست آمده است. کاهش در ایالات متحده احتمالا کمتر، به طور بالقوه فقط 16٪ است).
  • خطر ابتلا به ویروس پاپیلومای انسانی دستگاه تناسلی 50 درصد کمتر است.
  • خطر ابتلا به سرطان آلت تناسلی (حتی اگر نادر باشد) بسیار کاهش می یابد. خطر مادام العمر برای یک مرد ختنه نشده تقریباً 1 در 1000 در مقابل 1 در 50000 تا 1 در 12000000 برای یک مرد ختنه شده است.
  • کاهش خطر ابتلا به عفونت های باکتریایی واژن و عفونت های مقاربتی به شرکای جنسی زن
  • محیط مرطوب و گرم زیر پوست ختنه گاه مرکز رشد قارچ و باکتری است. بهداشت مناسب آلت تناسلی می تواند برای مردان ختنه نشده یک چالش باشد.

ایرادات بیهوده در مورد ختنه

 

منتقدان معتقدند که ختنه مرد لذت جنسی را در مراحل بعدی زندگی کاهش می‌دهد و منجر به پشیمانی می‌شود، که باعث آسیب می‌شود و اغلب منجر به پیامدهای نامطلوب می‌شود و به راحتی می‌توان آن را در آینده به انتخاب خود پسر انجام داد. شواهد انباشته با همه این اعتراضات مقابله می کند.

مطالعات با کیفیت بالا هیچ تفاوتی در عملکرد جنسی و افزایش حساسیت آلت تناسلی پس از ختنه نشان نمی دهد. یک نظرسنجی از مردان ختنه شده و ختنه نشده که در اوایل سال جاری منتشر شد، هیچ تفاوتی بین این گروه ها در احساس پشیمانی از وضعیت ختنه یا رضایت جنسی آنها نشان نداد.

عوارض جانبی در حدود 0.4 درصد از روش های ختنه نوزاد رخ می دهد که تقریباً همه آنها جزئی و بدون عوارض طولانی مدت هستند. ارائه دهندگان جراحی در ایالات متحده در حال حاضر معمولاً از مسکن برای بی حس کردن هر گونه درد در طول فرآیند استفاده می کنند.

در نهایت، همانطور که دانشمندان استرالیایی در سال 2019 نوشتند، در مقایسه با ختنه در مراحل بعدی زندگی، ختنه در کودکان "ساده‌تر، سریع‌تر، کم‌هزینه‌تر، با خطر کمتر عوارض، بهبود سریع‌تر است و جای زخم تقریباً نامرئی است".

آنها افزودند: «موانع اساسی برای ختنه بعدی وجود دارد. این موانع شامل فرآیند تصمیم گیری، فشار همسالان، مقرون به صرفه بودن، بهبودی آهسته تر، درد در هنگام نعوظ شبانه، نیاز به پرهیز از فعالیت جنسی به مدت 6 هفته، و زخم قابل مشاهده پس از آن است.

واقعیت ساده این است که اکثریت قریب به اتفاق مردان ختنه نشده تصمیم نمی‌گیرند که بعداً ختنه شوند، حتی اگر به نفع آنها باشد، زیرا این روش بسیار سخت‌تر، پرخطرتر و گران‌تر است. البته والدین در تصمیم گیری در مورد فرزندان خردسال خود آزادند.

آکادمی اطفال آمریکا نیز در آخرین بیانیه موضع خود در مورد ختنه گفت که فواید آن بیشتر از خطرات آن است، اما در نهایت والدین باید انتخاب کنند. با این حال، واقعیت ساده این است که اگر والدین تصمیم به ختنه نکردن بگيرند، فرزند خود را از مزایای پزشکی واضح که سلامت آنها و شرکای آینده‌ شان را بهبود می‌بخشد، محروم می کنند.

چرا خانم دکتر بهار اشجعی را برای ختنه کودکان خود انتخاب کنیم؟

دکتر بهار اشجعی دارای بورد فوق تخصصی در جراحی کودکان و نوزادان از پزشکان منحصر به فرد و ماهر در زمینه جراحی اطفال و کودکان در تهران هستند، ایشان دوره پزشکی عمومی را در دانشگاه شهید بهشتی تهران گذراندند.

بعد از اتمام دوره پزشکی عمومی به تحصیل در رشته جراحی عمومی در دانشگاه شهید بهشتی تهران پرداختند، بلافاصله بعد از فارغ التحصیلی در رشته جراحی عمومی، در رشته جراحی اطفال پذیرفته شدند و دوره جراحی اطفال را در دانشگاه علوم پزشکی تهران گذراندند و موفق به کسب رتبه اول کشوری در برد فوق تخصصی جراحی اطفال شدند.

راه های ارتباط با ما


مطب: تهران ـ انتهای بلوار کشاورز، رو به روی درب شرقی بیمارستان امام خمینی، ساختمان شیشه ای سبز، پلاک ۳۷۰ ساختمان ۴۱۶ طبقه ۳ واحد ۱۹

تلفن:

۰۲۱-۴۴۸۰۶۶۶۸ 

۰۲۱-۴۴۸۴۱۸۶۲

بیمارستان کودکان تهران: تقاطع خیابان طالقانی و ولیعصر، روبروی جهاد کشاورزی، پلاک ۴۵۴

منبع: https://dr-ashjaei.com/

 





:: برچسب‌ها: فوق تخصص در جراحی کودکان و نوزادان , هزینه ختنه در کودکان و نوزادان , بهترین دکتر ختنه کودکان در تهران , بهترین زمان ختنه برای پسران , بهترین روش ختنه کودکان , عوارض احتمالی ختنه کودکان و نوزادان ,
:: بازدید از این مطلب : 288
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 فروردين 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: