نوشته شده توسط : دکتر ستایش

آیا می دانید استرس می تواند باعث هموروئید شود؟

 

تو این روزای پر استرس خوبه به فکر سلامتی تون باشید ! باید استرس می تواند منجر به مشکلات گوارشی شود پس بهتره استرس رو بگذارید کنار همچنین زور زدن به دلیل یبوست و اسهال می تواند باعث تشدید هموروئید شود. وقتی افراد تحت استرس هستند، عضله اسفنکتر خود را سفت می کنند و به راست روده فشار می آورند. این فشار می تواند باعث شعله ور شدن هموروئید شود. هر چه سن ما بالاتر می رود، بافت های داخل و اطراف مقعد ما ضعیف تر می شوند. اما این بدان معنا نیست که افراد جوان از داشتن این وریدهای دردناک و متورم مصون هستند. بواسیر (همچنین به عنوان انبوه شناخته می شود) می تواند در افراد 20 و 30 ساله نیز ایجاد شود.

 

 

چه گروه سنی دچار هموروئید می شوند


جالب است بدانید بواسیر بین 20 تا 50 درصد از جمعیت را تحت تاثیر قرار می دهد و در نتیجه سالانه چهار میلیون مراجعه به مطب و اورژانس انجام می شود. آنها می توانند در هر سنی رخ دهند، اما در سنین 45 تا 65 سالگی شایع تر هستند. در بین افراد جوان، بیشتر در زنان باردار دیده می شود. اگرچه صحبت کردن در مورد آنها ممکن است خجالت آور باشد، اما هر کسی ممکن است به هموروئید مبتلا شود، حتی جوانان سالم و خوش اندام. 

سوالی که همیشه مطرح می شود و جواب آن ساده است :) هموروئید منحصر به سن نیست. بیماری هموروئید یک اختلال شایع آنورکتال است که میلیون ها نفر را در ایالات متحده تحت تاثیر قرار می دهد و شایع ترین علت خونریزی مقعدی است. اعتقاد بر این است که هموروئید مردان و زنان را به یک اندازه درگیر می کند. آنها در سنین زیر 20 سال نادر هستند و در سنین 45 تا 65 سالگی به اوج خود می رسد.

 

آیا هموروئید ژنتیکی است؟


هموروئیدهای غیرطبیعی معمولا ارثی هستند. اگر والدینتان آنها را داشته باشند، احتمال ابتلا به آنها بیشتر است. زنان باردار به دلیل فشاری که رحم روی رگ های خونی آن ناحیه وارد می کند، خطر ابتلا به هموروئید غیرطبیعی را افزایش می دهد.

 

چه زمانی به دکتر مراجعه کنیم


اگر ناراحتی ناشی از هموروئید در عرض یک هفته برطرف نشد. وقتی برای یک هفته ناراحتی، درد یا خارش مداوم داشتید، وقت آن است که با پزشک صحبت کنید. در حالی که برخی از علائم هموروئید خود به خود برطرف می شوند، برخی دیگر توسط پزشک درمان نمی شوند و می توانند درمان شوند، بنابراین شما مجبور نیستید با علائم روزانه زندگی کنید.  امروزه برای لیزر بواسیر از لیزرهایی استفاده می شود که به راحتی کار برش را در حداقل زمان ممکن و با کمترین صدمه انجام داده تا خونریزی قابل کنترل باشد. در ضمن محیط کاملاً خشک  بوده و دیگر نیازی به تامپون یا توپی که بعد از عمل بسیار برای بیمار دردناک است نخواهد بود و مدت دوران بعد از عمل فوق العاده راحت طی می شود، در نتیجه درمان بواسیر با لیزر برای مریض (بیمار) بی دردسرتر و راحت تر می باشد.

 

آدرس سایت

https://drdarman.ir/





:: برچسب‌ها: هموروئید غیرطبیعی , ژنتیکی , 45 تا 65 سالگی ,
:: بازدید از این مطلب : 189
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: