لیزر فیستول چه روشی است
نوشته شده توسط : دکتر ستایش

درمان فیستول مقعدی با لیزر چگونه انجام می شود؟


جراحی فیستول مقعدی با لیزر در هند به دلیل فواید و اثربخشی آن در حال محبوبیت است. در طول عمل لیزر، مقدار دقیقی از انرژی لیزر از طریق پروب نازک لیزر به مجرای فیستول وارد می شود. پس از قرار دادن لیزر، بافت های فیستول از بین می روند و پروب لیزر به سمت عقب کشیده می شود و دستگاه بسته می شود.


آیا لیزر درمانی برای فیستول خوب است؟ 


دوستان در اینجا به مزایای لیزر درمانی فیستول مقعدی می پردازیم

  • روش کم تهاجمی
  • بهبودی سریعتر از جراحی های معمولی
  • بهبودی سریعتر و بازگشت به روال عادی
  • رویه مهدکودک
  • روش کوتاه و پیشرفته پزشکی
  • عوارض بعد از جراحی کمتر است
  • احتمال عود ناچیز است


این روش با دست نخورده ماندن بافت های سالم تنها چند دقیقه طول می کشد. درمان لیزری برای بهبود فیستول به طور قابل توجهی کوتاه و راحت است. 

 

 

بیماری فیستول در چه گروه سنی اتفاق میفتد

یک بیماری شایع است که عمدتاً جوانان را تحت تأثیر قرار می دهد و منجر به عوارض مزمن می شود. تجزیه و تحلیل آماری با استفاده از پایگاه داده جمعیتی بزرگ در بریتانیا نشان داده است که بروز فیستول مقعدی 1.69 مورد در هر 10000 نفر است . این موضوع توسط سایر مطالعات مرتبط نیز اثبات شده است . محدوده سنی ایجاد فیستول مقعدی 30 تا 40 سال است و میزان بروز آن در مردان بیشتر از زنان است . طبقه بندی پارک فیستول را به چهار نوع مختلف تقسیم می کند: بین اسفنکتریک، ترانس اسفنکتریک، سوپراسفنکتریک و خارج اسفنکتریک. فیستول مقعدی نیز به فیستول ساده و پیچیده تقسیم می شود. طبق طبقه بندی انجمن جراحان کولون و رکتوم آمریکا (ASCRS)، انواع ساده شامل فیستول های ترانس اسفنکتریک و بین اسفنکتریک کم است. آنها کمتر از 30 درصد از مجموعه اسفنکتر را تشکیل می دهند. با این حال، فیستول مقعدی پیچیده یک فیستول ترانس اسفنکتری است که بیش از 30 درصد از مجموعه اسفنکتر را شامل می شود. فیستول های مقعدی مربوط به اسهال مزمن، بیماری التهابی روده، تشعشع، بدخیمی، یا بی اختیاری مدفوع از قبل موجود، همگی به عنوان فیستول های پیچیده مشخص می شوند.

هدف از جراحی در فیستول مقعدی پیچیده جلوگیری از عود و جلوگیری از بی اختیاری است. تکنیک‌های مختلف حفظ اسفنکتر با نتایج متغیری از جمله ستون، فلپ پیشرفت، بستن مجرای فیستول بین اسفنکتریک (LIFT)، پلاگ فیستول (FP)، بستن دستگاه فیستول با لیزر (FiLaC) و درمان فیستول مقعدی با کمک ویدئو (VAAFT) توصیف شد. ). هنوز بهترین درمان برای فیستول مقعدی وجود ندارد. طی دو دهه گذشته و حتی در سال های اخیر، تکنیک های جدید بسیاری برای درمان این فیستول ها ایجاد شده است. فلپ پیشرفت مخاطی (MAF) یکی از شناخته شده ترین و قدیمی ترین تکنیک هایی است که منجر به نرخ بسته شدن طولانی مدت 0٪ -75٪ می شود [4-7]. چسب فیبرین (FG) برای اولین بار در دهه 1990 با هدف کاهش عود معرفی شد . 

 

نتیجه گیری  آخر


فیستول مقعدی پیچیده بسیار شایع است اما به خوبی درمان نمی شود و یکی از دلایل کیفیت پایین زندگی در جمعیت آسیب دیده است. متأسفانه، هیچ تکنیک واحدی به عنوان استاندارد طلایی برای درمان فیستول مقعدی پیچیده شناخته نشده است. در این مقاله سعی کردیم بهترین تکنیک را شناسایی کنیم. در چند سال گذشته، تکنیک‌های جایگزینی مانند مواد بیولوژیکی و تزریق ژل Salvecoll-E نیز معرفی شده‌اند که نتایج خوبی را با حفظ کنترل ادرار نشان می‌دهند، اما اینکه آیا آنها در پیشگیری از عود مفید هستند و نسبت به گزینه‌های جراحی برتری دارند، هنوز جای سوال است. به نظر می رسد LIFT یک تکنیک امیدوارکننده است که در مطالعات مختلف، خودداری را حفظ می کند، اما با نرخ عود متغیر. علاوه بر این، معیارهای مقایسه اثربخشی کاملاً متغیر بود و زمان پیگیری و انتخاب بیمار متفاوت بود که مقایسه نتایج را دشوار می‌کند. مطالعات و RCT های بیشتری برای مقایسه LIFT با سایر روش ها در رابطه با نتایج عود و بی اختیاری مدفوع برای یافتن موثرترین درمان جراحی برای این بیماری مزمن و عود کننده مورد نیاز است.

 

راه ارتباطی ما

https://laser-doc.com/





:: برچسب‌ها: اسفنکتر , عوارض بعد از جراحی , روش کم تهاجمی ,
:: بازدید از این مطلب : 176
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 دی 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: