نوشته شده توسط : دکتر ستایش

 

ليفت صورت Face Lift چیست؟

لیفت صورت یک عمل جراحی زیبایی است که افتادگی پوست صورت و گردن را لیفت و سفت می‌کند تا ظاهری صاف‌تر و جوان‌تر ایجاد کند. مینی‌فیس لیفت نسخه اصلاح‌شده این روش با برش کوچک‌تر و برش کمتر بافت زیرین است. لیفت صورت (از نظر فنی به عنوان ریتیدکتومی شناخته می شود) به کاهش برخی از قابل مشاهده ترین علائم پیری کمک می کند.

سفت کردن ماهیچه های زیرین و پوشاندن مجدد پوست به کاهش ظاهر چین های عمیق بین بینی و دهان کمک می کند و باعث سفت شدن پوست شل خط فک و گردن می شود. علاوه بر این، چربی اضافی در گردن نیز حذف می شود. لیفت صورت را می توان به تنهایی یا همراه با سایر روش ها مانند لیفت پیشانی، جراحی پلک یا رینوپلاستی انجام داد.

با افزایش سن به 40 سالگی، یکی از اولین نشانه های قابل مشاهده پیری شلی بافت اطراف خط فک، گردن و پایین گونه ها است. در حالی که پرکننده‌های پوستی می‌توانند برای بهبود این نگرانی‌ها در گونه‌ها مفید باشند، اما نمی‌توانند نواحی افتادگی پوست را که نیاز به جراحی دارند برطرف کنند.

انواع لیفت صورت

انواع مختلف جراحی لیفت صورت وجود دارد که به بهترین وجه برای هر بیمار جراحی زیبایی مناسب است. از جمله لیفت صورت استاندارد، لیفت صورت با اسکار کوتاه و مینی لیفت صورت.

لیفت استاندارد صورت

برش‌ها برای لیفت صورت معمولی معمولاً از بالای خط مو در شقیقه‌ها شروع می‌شوند، در یک خط طبیعی جلوی گوش و درست در داخل غضروف در جلوی گوش امتداد می‌یابند و از پشت لاله گوش تا خط موی پشت گوش ادامه می‌یابند. اگر گردن نیاز به کار دارد، ممکن است یک برش کوچک زیر چانه نیز ایجاد شود.

مینی لیفت صورت

اگر به بهبود ظاهر افتادگی پوست در قسمت تحتانی صورت علاقه دارید، اما امیدوارید که جای زخم را به حداقل برسانید، کبودی را کاهش دهید و به زمان کمتری نیاز داشته باشید، یک مینی لیفت صورت ممکن است گزینه خوبی برای شما باشد. مینی لیفت صورت برای بیمارانی که در 40 سالگی هستند ایده آل است و آنها را نسبت به اکثر بیماران لیفت کامل صورت جوان تر می کند. نامزدهای خوب معمولاً فقط به کمی سفت کردن صورت نیاز دارند که اغلب در ناحیه فک متمرکز است.

لیفت صورت با اسکار کوتاه

اسکار کوتاه یا لیفت صورت با برش محدود یک تکنیک ابداعی است که به همان نتیجه لیفت کامل صورت می‌رسد اما با جای زخم بسیار کمتر قابل مشاهده است. به طور معمول، اسکارهای لیفت صورت از پشت گوش تا خط رویش مو کشیده می شوند. با پیشرفت های جدید در جراحی پلاستیک، یک تکنیک اسکار کوتاه ایجاد شده است که طول اسکار را تا حد زیادی کاهش می دهد.

خطرات لیفت صورت

  • خطرات بیهوشی
  • خون ریزی
  • ترومبوز ورید عمقی، عوارض قلبی و ریوی
  • آسیب عصب صورت همراه با ضعف
  • تجمع مایع
  • عفونت
  • بی حسی یا سایر تغییرات در احساس پوست
  • درد مداوم

بهترین کاندید برای لیفت صورت، مرد یا زنی است که صورت و گردن آنها شروع به افتادگی کرده است، اما پوست آنها هنوز خاصیت ارتجاعی دارد و ساختار استخوانی آنها قوی و مشخص است. اکثر بیماران بین 40 تا 70 سال دارند، این جراحی را می توان بر روی بیماران جوان یا مسن انجام داد. با پزشک خود در مورد بهترین راه های جلوگیری از خطرات طولانی مدت قبل از جراحی صحبت کنید.

دکتر یداله مهدیانی با مدرک فوق تخصص جراح پلاستیک و ترمیمی فارغ التحصیل از دانشگاه تهران به همراه سابقه کار در بیمارستان های آموزشی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال های برای انجام جراحی های زیبایی و ترمیمی در این مرکز حاضر می باشند.

 

اطلاعات تماس

۰۲۱-۸۸۸۷۲۹۰۶

۰۲۱-۸۸۸۷۶۵۲۷

۰۹۰۲۱۱۶۲۹۰۶

منبع: https://drmahdiani.com/

 

 





:: برچسب‌ها: خطرات لیفت صورت , انواع لیفت صورت , Face Lift , دکتر یداله مهدیانی , فوق تخصص جراح پلاستیک و ترمیمی ,
:: بازدید از این مطلب : 157
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 آذر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: