نوشته شده توسط : دکتر ستایش

خصوصیات بهترین جراح قلب

بخش قلب و عروق در یک بیمارستان توسط بسیاری در حرفه پزشکی به عنوان بخش تنظیم استاندارد برای کل بیمارستان دیده می شود. وضعیت بالای بخش جراحی قلب انتظارات بالایی را برای جراحانی که در آنجا کار می کنند ایجاد می کند. ویژگی های مورد نیاز برای جراح قلب، هم ویژگی های مورد نیاز برای بهترین جراح قلب خوب و هم ویژگی های خاص جراحان قلب را شامل می شود.

ویژگی های جراح عمومی

 جراحان خوب قلب ابتدا باید جراحان خوبی باشند. جراحان به توانایی فنی، قضاوت صحیح، توانایی کار با یک تیم، توانایی حل سریع مشکلات پیچیده تحت استرس زیاد، تمایل به مسئولیت و نگرش کنجکاوی و هیجان نسبت به موارد چالش برانگیز نیاز دارند. جراحان اغلب باید با اطلاعات محدود، با تکیه بر تحصیلات، غرایز و قدرت قضاوت خود، تصمیمات زندگی یا مرگ خود را اتخاذ کنند تا در این شرایط بهترین عملکرد را داشته باشند.

مهارتهای فنی

جراحان قلب خوب نیاز به طیف وسیعی از مهارت ها و دانش فنی دارند. این شامل دانش دقیق فیزیولوژی سیستم قلبی تنفسی، توانایی خواندن سی تی اسکن های پیچیده و غیر معمول و سایر اطلاعات رادیولوژیکی، توانایی درک جدیدترین اشکال تجهیزات و فناوری جراحی و شخصیتی است که قادر به انطباق با پیشرفت های جدید دائمی است. چنین حرفه جراحی با تکنولوژی بالا. آنها همچنین باید تمام مهارت های جراحی اولیه مانند ثبات دست و مهارت دستی را داشته باشند.

مهارت های غیر فنی

  همچنین از جراحان قلب انتظار می رود مهارت ها و توانایی های غیر فنی زیادی داشته باشند. آنها باید مهارت های رهبری قوی داشته باشند تا بتوانند به طور موثر مسئولیت یک تیم جراحی را در شرایط سخت بر عهده بگیرند. آنها باید پیچیدگی های اقتصادی سیستم مراقبت های بهداشتی مدرن، از جمله رابطه بین بیمارستان و دولت و عواملی که تصمیمات تجاری بیمارستان را هدایت می کنند، درک کنند. آنها همچنین باید توانایی آموزش موثر به دستیاران جراحی را داشته باشند تا بتوانند به نسل بعدی جراحان خوب قلب تبدیل شوند.

بر اساس مقاله ای که در سال 1994 در مجله "جراحی قفسه سینه و قلب و عروق" منتشر شد، ویژگی های اضافی جراحان قلب خوب باید در رشته های سنتی انسان گرایانه از جمله فلسفه اخلاق، تاریخ، هنر و ادبیات سوابق آموزشی داشته باشند. هیچ یک از این موضوعات به طور مستقیم با مهارت های درگیر در جراحی قلب مرتبط نیست. با این حال، نویسنده استدلال می کند که حرفه جراحی قلب ذاتاً اخلاقی، عقلانی و انسانی است. به این ترتیب، نیاز به درک بسیار گسترده‌تر و تعهد به سنت ارزش‌ها و آموزش انسان‌گرایانه دارد تا از تبدیل شدن جراحی به تمرینی مجزا در مهارت‌های فنی و بدون دلسوزی برای بیمار به‌عنوان یک انسان جلوگیری شود.

جراحی قلب یک تخصص نسبتا جوان است که با معرفی فناوری های جدید رشد سریعی را تجربه کرده است. قبل از جراحی، شما با بیماران و خانواده‌های آنها ملاقات خواهید کرد تا در مورد روش‌ها بحث و توضیح دهید و اطمینان خاطر بدهید. شفاف بودن، همدلی و گرم بودن برای موفقیت نقش شما حیاتی است.

زمینه های اصلی جراحی قلب و عروق عبارتند از:

  • جراحی قلب
  • جراحی قفسه سینه
  • جراحی قلب مادرزادی
  • جراحی پیوند قلب و ریه

نظارت بر بیماران تحت مراقبت های ویژه پس از جراحی، بخش مهمی از کار شما است. اگرچه جراحی قلب بسیار ایمن است، اما ممکن است عوارضی رخ دهد و شما باید برای مقابله با بسیاری از شرایط از جمله آریتمی (بی نظمی ضربان قلب)، خونریزی پس از عمل، سکته مغزی، پلورال افیوژن (مایع در اطراف ریه) و عفونت زخم یا ترومبوز آماده باشید.

درباره دکتر رامین بقایی

تخصص :جراح عمومی

فوق تخصص :جراحی قلب و عروق (کودکان و بزرگسالان )

سوابق تحصیلی : فارغ التحصیل پزشکی عمومی از دانشگاه تهران 1371 فارغ التحصیل جراحی عمومی از دانشگاه تهران 1375 فارغ التحصیل جراحی قلب از دانشگاه ایران 1381

سوابق علمی – آموزشی : عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران و شهید بهشتی

عضو هیئت بورد جراحی قلب کشور دبیر انجمن جراحان قلب ایران به مدت 6 سال

سوابق اجرایی : ریاست بخش جراحی قلب بیمارستان شهید مدرس به مدت 3 سال

تماس با ما

نشانی: تهران – خیابان نلسون ماندلا(جردن) – بالاتر از تقاطع حقانی – خیابان پدیدار – پ ۶۲ – طبقه سوم – واحد ۳۳

راه های ارتباط با دکتر بقایی

دکتر بقایی در طول هفته در بیمارستان های ایران مهر، نیکان ، بهمن، محب مهر و مدرس حضور دارند.

ویزیت های دکتر بقایی صبح ها تا ظهر در بیمارستان مدرس و به مدت دو روز در هفته در مطب صورت می گیرد.

شماره تماس: ۸۸۶۷۰۳۵۰-۰۲۱

منبع: https://dr-baghaei.com/

 

 

 

 





:: برچسب‌ها: فوق تخصص جراحي قلب و عروق کودکان و بزرگسالان , دکتر رامين بقايي , ويژگي هاي بهترين جراح قلب ,
:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 مهر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: