دکتر آرمیتا آقاپور
نوشته شده توسط : دکتر ستایش

جوان سازی و زیبایی و لیزر 

 

لایه برداری پوست با لیزر با برداشتن لایه های بالایی پوست برای تحریک رشد سلول های جدید پوست و تولید کلاژن عمل می کند. این می تواند ظاهر خطوط ریز، آسیب های ناشی از نور خورشید و سایر علائم پیری را کاهش دهد. همچنین، لایه برداری پوست با لیزر می تواند به کاهش جای زخم قابل مشاهده و برخی دیگر از بیماری های پوستی کمک کند. پزشکان لیزر پوست را یک درمان فرسایشی می نامند که به این واقعیت اشاره دارد که به طور فعال لایه های پوست را از بین می برد.

نوع کمتر تهاجمی لیزر درمانی که به عنوان جوانسازی پوست با لیزر شناخته می شود، غیر سایشی است، زیرا به سطح پوست آسیب نمی رساند. اگرچه این می تواند زمان بهبودی را کوتاه کند، نتایج ممکن است کمتر مشخص باشد. در این مقاله، ما با دقت بیشتری به این خواهیم پرداخت که لایه برداری پوست با لیزر چیست، برای چه کسانی بی خطر است، چه نتایجی می تواند داشته باشد و در طول یک جلسه چه اتفاقی می افتد. ما همچنین به روند بازیابی و خطرات احتمالی نگاه خواهیم کرد.

لایه برداری پوست با لیزر چیست؟

لایه برداری پوست با لیزر یک عمل زیبایی است که در آن متخصص پوست لیزر را روی پوست هدایت می کند. لیزر لایه بالایی سلول های پوست که به اپیدرم معروف است و سلول های بیرونی درم که لایه دوم پوست است را حذف می کند.

این روش با تحریک رشد سلول های جدید پوست و تولید کلاژن، پروتئینی که به پوست ساختار آن را می دهد، عمل می کند. افزایش سن توانایی بدن برای ساخت کلاژن جدید را کاهش می دهد، بنابراین با تحریک تولید آن، لایه برداری پوست با لیزر می تواند به پرپشت نشان دادن پوست کمک کند.

لایه برداری پوست با لیزر ممکن است ظاهر موارد زیر را کاهش دهد:

  • لکه های سنی
  • جای زخم، از جمله آکنه
  • خطوط ظریف و چین و چروک
  • زگیل
  • برخی از انواع خال مادرزادی
  • منافذ بزرگ
  • آسیب خورشید

انواع مختلفی از لیزر وجود دارد که متخصصین پوست می توانند از آن بر روی پوست استفاده کنند. دو نوع متداول لیزر دی اکسید کربن است که جای زخم، چین و چروک و زگیل را از بین می برد و لیزر اربیوم که خطوط و چین و چروک را از بین می برد. لیزر اربیوم معمولاً عوارض جانبی کمتری ایجاد می کند.

لایه برداری پوست با لیزر سایشی است، به این معنی که شامل آسیب به پوست می شود. یک روش مرتبط - جوانسازی پوست با لیزر - غیر سایشی است، به این معنی که هیچ پوستی را از بین نمی برد.

لایه برداری با لیزر Ablative نتایج چشمگیرتری را ارائه می دهد، اما می تواند عوارض جانبی بیشتری از جمله درد و آسیب پوست ایجاد کند.

درمان با لیزر غیرآبلاتیو خطر عوارض جانبی کمتری دارد، اما نتایج به طور معمول کمتر مشخص هستند.

چه کسانی می توانند لایه برداری پوست را با لیزر انجام دهند؟

لایه برداری پوست با لیزر برای بسیاری از افرادی که می خواهند پیشرفت چشمگیری در سطح پوست خود مشاهده کنند موثر است. با این حال، برای همه گزینه خوبی نیست. این شامل افرادی می شود که:

  • سابقه اسکارهای کلوئیدی دارند، زیرا ممکن است در پاسخ به این روش زخم ایجاد شود.
  • دارای پوست بسیار تیره هستند - انواع فیتزپاتریک 4 تا 6 منبع معتبر - زیرا ممکن است دچار تغییر رنگ پوست شوند.
  • دارای پوست اضافی یا چین و چروک عمیق
  • ایزوترتینوئین خوراکی مصرف می کنند.
  • تبخال فعال دارند.
  • بیماری های پوستی مانند اسکلرودرمی یا پسوریازیس دارند.
  • اخیرا لایه برداری شیمیایی داشته اند.

روش درمانی لیزر

قبل از اولین جلسه لایه برداری پوست با لیزر، یک متخصص مراقبت های بهداشتی سابقه پزشکی فرد را می گیرد تا مطمئن شود که این روش برای آنها بی خطر است. آنها سپس مزایا و خطرات بالقوه و آنچه که بهبود و مراقبت های پس از آن مستلزم آن است را توضیح خواهند داد. در مرحله بعد، آنها ممکن است یک سری از درمان های پوستی را قبل از لایه برداری با لیزر توصیه کنند. این معمولاً حداقل 6 هفته قبل شروع می شود و می تواند خطر عوارض را به حداقل برساند.

جلسات لایه برداری با لیزر معمولاً 30 تا 120 دقیقه بسته به اندازه ناحیه تحت درمان طول می کشد. این یک روش دردناک است، بنابراین پزشک یک داروی بیهوشی تجویز می کند.

اگر ناحیه نسبتاً کوچک باشد، این یک بی حسی موضعی خواهد بود. برخی از افراد ممکن است برای کمک به آرامش خود از یک مسکن استفاده کنند.

برای مناطق بزرگتر درمان یا زمانی که فرد تحت چندین عمل به طور همزمان قرار می گیرد، پزشک ممکن است بیهوشی عمومی را پیشنهاد کند. این باعث بیهوشی می شود.

در طول درمان، پزشک از لیزر برای حذف سلول های پوستی هدف استفاده می کند. پس از پایان عمل، آنها پوست را در یک باند محافظ می پوشانند.

یک فرد تا زمانی که بیهوشی از بین برود نیاز به مشاهده دارد، اما معمولا می تواند همان روز به خانه برود. در بیشتر موارد، شخص دیگری مجبور است بیمار را به خانه ببرد.

مراقبت های بعد از بازسازی پوست با لیزر

مراقبت های بعدی پس از بازسازی پوست با لیزر مهم است. پوست ممکن است بعد از یک جلسه متورم و حساس شود. همچنین برای مدتی پس از آن در برابر آسیب های خورشید آسیب پذیر خواهد بود. یک متخصص پوست می تواند دستورالعمل های دقیقی در مورد نحوه مراقبت از پوست در حین بهبودی ارائه دهد. بلافاصله پس از یک جلسه، آنها ممکن است توصیه کنند:

  • استفاده از کمپرس یخ یا کمپرس خنک برای تورم
  • بالا نگه داشتن سر
  • استفاده از ژل نفتی برای محافظت از پوست و کاهش سوزش
  • حمام کردن در آب نمک برای کمک به بهبودی
  • استفاده از پانسمان برای پوشاندن پوست
  • اجتناب از سیگار کشیدن، زیرا روند بهبودی را کند می کند.

برای التهاب، تورم یا تحریک مداوم، ممکن است یک کرم استروئیدی ملایم تجویز کنند. اگر فردی دچار عفونت شود، ممکن است به آنتی بیوتیک نیاز داشته باشد. توصیه می شود قبل از استفاده از هر چیز دیگری در هنگام بهبودی پوست، از یک متخصص پوست بپرسید.

نتیجه گیری بحث

لایه برداری پوست با لیزر با برداشتن لایه های بیرونی پوست برای تشویق کلاژن جدید و تولید سلول های پوست عمل می کند. این می تواند ظاهر اسکار، چین و چروک، لکه های ناشی از افزایش سن و آسیب های ناشی از نور خورشید را از جمله موارد دیگر کاهش دهد.

مانند هر عمل زیبایی، انتخاب یک متخصص مراقبت های بهداشتی ماهر و با تجربه، درخواست عکس از نتایج و پرس و جو در مورد خطرات و مزایای درمان مهم است.

برای اکثر افراد، نتایج چندین سال باقی می ماند و اگر فردی از لیزر برای درمان جای زخم استفاده کند، می تواند دائمی باشد.


دکتر آرمیتا آقاپور با سالها سابقه در زمینه زیبایی و جوان سازی یکی از بهترین و شناخته شده ترین پزشکان زیبایی در تهران هستند. دکتر آرمیتا آقاپور پزشک پوست و مو و یکی از بهترین پزشکان در حوزه زیبایی و جوانسازی پوست و لیزر بدن هستند. در حوزه جوان سازی و زیبایی و لیزر و استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین دستگاه ها بهترین و کاملترین شیوه درمان را برای هر بیمار استفاده می کنند.

اطلاعات تماس


تهران، شهرارا پاتریس لومومبا، نبش کوچه نوزدهم غربی، ساختمان پزشکان، پلاک ۱۸۲طبقه اول

شماره تماس:

۸۸۲۸۸۱۶۸

آدرس ایمیل:

info @dr-aghapour.com

 

منبع:  https://dr-aghapour.com/

 





:: برچسب‌ها: دکتر آرمیتا آقاپور , زیبایی و جوان سازی پوست , جوان سازی و زیبایی و لیزر , پزشک پوست و مو , ,
:: بازدید از این مطلب : 268
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: